Friday, November 14, 2008

Sampai mati aku ingat: Part 2

So.. Aku dapat kerja kat sebuah klinik pergigian, juga di Kuala Lumpur. Kerja dia senang, design gigi palsu (sumpah tak tipu......) bak kata dalam bahasa omputeh atau lebih afdal bahasa pergigian (Dentures). Jawatan yang diberikan, "Dental Technician". Doktor dia, orang Jepun. Baik orang nya, cuma menagalami masalah komunikasi (communication breakdown) bak pepatah melayu "Ayam dengan Itik"... hihihihihi... paham2 je la...

Aku kerja kat situ hampir 1 tahun. Baru kerja dalam 5 bulan, dia ajak pegi German. Akupun seronok sakan la..... Tak terfikir di akalku dapat pegi luar negara. Akupun apalagi, buat preparation yang sewaktu denagan nya. So aku pegi tukar duit RM ke Euro, mak ai.... aku convert RM1,000 dapat Euro490 ja... tak pa la.. Semua perbelanjaan di tanggung, cuma bawak duit poket ja....

Untung tak aku..... Tapi aku tak kerja lama kat sana sebab dia bayar gaji ikut jam. 1 jam RM5, so 1 hari kerja 8 jam.. cuba kira.... berapa dapat untuk 1 bulan... tak cukup, tak cukup.... Again start to look for another job..... At last dapat juga .. hingga ke hari ni.... dan jawatan aku sekarang...."System Engineer".. Tapi sebaliknya semua aku buat... Graphic Design, Web Design, Programming, PC Troubleshoot dan sebagainya tapi aku enjoy dan kadang2 stress jugak...

No comments:

Post a Comment