Wednesday, November 19, 2008

Soulmate

Akum, utk semua (bagi yang beagama Islam) dan salam sejahtera (bagi yang bukan Islam)......
Erm.....

Tetiba aku rasa cam nak ber"poem" lak...... Actually "poem" ni bukan la aku yang tuliskan, aku petik dari sebuah lagu yang agak sedap telinga mendengar... agak2 sayu....actually aku sendiri tak tahu kenapa aku suka sangat lagu ni. Nak dikatakan sedap sangat, boleh la.... tapi bila aku dengar, rasa satu macam... entah..

So without further a due..... (p/s: lirik ni dalam bahasa omputeh.... tapi aku mintak "Translator" yang aku import dari jauh untuk men"translatekan" ke dalam bahasa ibunda kita)...

Bertentangan, tidak ku peduli
kerana seseorang bisa untuk mendengar bicara hati
Berbicaralah jika kamu bisa
kerana tidak mudah untuk menemukanmu

Apakah mungkin,
Apakah dia sudah berada dalam hidupku ini?
Tepat di depanku
Atau mungkinkah sedang di dalam kesamaran

Siapa yang tidak suka disayangi..
Siapa yang tahu cara menyintai tanpa perlu diberitahu
Khabarkanlah mengapa aku sendiri
Jika teman sejati milik semua insan

Di sini kita sekali lagi, lingkaran yang tiada noktah
Bagaimana cara menemukan dirimu yang sempurna
seharusnya ia cukup untuk semua insan
Namun aku masih menunggu tanpa jawapan

Siapa yang tidak suka disayangi..
Siapa yang tahu cara menyintaimu tanpa perlu diberitahu
Khabarkanlah mengapa aku sendiri
Jika teman sejati milik semua insan

Jika teman sejati milik semua insan

Sememangnya hubungan hanyalah sementara
Semuanya lancar namun belum tentu menjadi satu

Siapa yang tidak suka disayangi..
Siapa yang tahu cara menyintaimu tanpa perlu diberitahu
Khabarkanlah mengapa aku sendiri
Jika teman sejati milik semua insan

Siapa yang tidak suka disayangi..
Siapa yang tahu cara menyintaimu tanpa perlu diberitahu
Khabarkanlah mengapa aku sendiri
Jika teman sejati milik semua insan

Lirik sebenar: Natasha Bedingfield (Soulmate)
Ditranslatekan oleh: Miss Jesse
Dieditkan oleh: aku sendiri (tak banyak editpun, cuma buang satu dua komma jer... hehehehehe)

No comments:

Post a Comment